Terapeutiline võimlemine

Terapeutiline võimlemine on treeningtund nii naistele kui meestele. Tund sobib kindlasti neile, kelle liigesed ei talu suuri koormusi. Sobib ka erinevate spordialade sportlastele oma treeningu täiendamiseks ja rikastamiseks, et vältida lihasdüsbalanssi.

Peamiselt koosneb tund üksikharjutustest (ei sooritata liikumiskombinatsioone), mida tehakse mõõdukas tempos muusika saatel. Treening parandab südame-veresoonkonna tööd, tugevdab nii üla- kui alakeha lihaseid, parandab liigese liikuvust ning sidemete elastsust ja arendab painduvust.

Tunni ülesehitus
Tunni ettevalmistav osa ehk soojendus kestab 10-15 min. Eesmärgiks on kõikide liigeste ja kehaosade sihipärane läbi töötamine. Oma iseloomult on harjutused hood ja hooringid, vibutused ja vetrumised. Sooritatakse ka harjutusi teadliku lõdvestusoskuse kujundamiseks. Käteharjutuste puhul ei unustata ära ei küünar-, randme- ega näpuliigeseid. Kindlasti sooritatakse harjutusi puusa-, põlve- ja hüppeliigesele ning tugevdatakse tallapõhja lihaseid lampjalgsuse vältimiseks.

Tunni aeroobne osa kestab 10-15 nim. ja koosneb mitmesugustest kõnniharjutustest, eesmärgiks vereringe intensiivistamine, koordinatsiooni ja tasakaalu parandamine. Lihastreeningu (kestus 15-20min.) esimeses osas sooritatakse harjutusi hantlitega. Teine osa nn. põrandavõimlemine sisaldab lisaks põhilistele jõuharjutustele ka harjutusi kehahoiu korrastamiseks ja selja tervise säilitamiseks.Toimub lülisamba stabiilsuse tõstmine süvalihaste treenimise kaudu ning tehakse harjutusi (lüli-lülihaaval liigutusi) lülisamba fassettliigestele. Lülisamba liikuvuse suurendamisel pööratakse erilist tähelepanu rindkere, alaselja ja vaagnavöötme piirkonnale. Ühe osana kasutatakse ka Pilatese süsteemil põhinevaid harjutusi. Kõigi harjutuste juures jälgitakse dünaamilist rühikust, et parandada soorituse tehnilist kvaliteeti ning täiustada enesekontrolli oskust. Tegevuse käigus pööratakse tähelepanu hingamise rütmile, suunates sisse- ja väljahingamise faasi. Seega, tähtis pole ainult mida sa teed, vaid ka see kuidas sa harjutusi teed.

Loomulikult lõpeb tund lihaste venitamise ehk stretchinguga, et eemaldada väsimusest tekkinud pingeid ja parandada lihase ainevahetust.

Soovi korral toimub individuaalne nõustamine ja koduse võimlemisprogrammi koostamine.

Raskusaste: algajast edasijõudnuile

Treener: Kaja Hermlin